Q&A

Eftersom min trötta hjärna inte kan komma på något eget just nu snodde jag en fin frågelista rakt av från Niotillfem. Förlåt och varsågoda.
 

1. Vad heter du?
Amanda Henling Nilsson


2. Vad kallas du för?
Pandan av vissa, Mändy av andra, Moppe av pappa och AmandaPanda av mamma. Kärt barn ni vet...

3. Vad vill du att folk ska kalla dig?
Det namnet som gör att jag känner att de tycker om mig. Älskar roliga smeknamn.

4. Vad gör du just nu?
Sitter på jobbet och väntar på att en pdf ska tugga klart. Som alltid.

5. Vad skulle du egentligen vilja göra just nu?
Flytta fram tiden till den 1 Okt när jag och Johan åker till New York.

6. Vad har du på dig?
Mina tajtaste svarta byxor, platåskor och den gosigaste stickade tröjan jag har.

7. Vad har du gjort idag?
Vaknat (knappt) och tagit mig till jobbet.

8. Vad var det roligaste med din dag?
Det kommer bli att ha förfest i Gunnars bar med folk jag tycker om.

9. Vad var det tråkigaste med din dag?
När alarmet ringer och hela hjärnan skriker "BARA LITE TILL, SNÄLLA!"

10. Om du fick beskriva en perfekt dag, hur skulle den då vara?
Äta frukost i sängen med Johan till en film, åka på utflykt till ett slott med tillhörande loppis där jag kan fynda möbler för en tjuga och äta en jättestor kanelbulle efteråt typ, på kvällen är det enorm hemmafest där alla dansar med alla och pratar om sjuka saker i varje hörn.

11. Om du tittar åt höger, vad är det du ser?
Min egengjorda bokstavstavla som jag tejpat upp på skiljeväggen vid min plats på kontoret.

12. På tal om höger, är du vänsterhänt eller högerhänt?
Högerhänt.

13. Om du hör ordet perfekt, vad förknippar du det med?
En perfekt lagad måltid, eller en perfekt mogen avokado.

14. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför?
Våren när alla småfåglar kommer tillbaka och kvittrar konstant utanför mitt sovrumsfönster. Och när man inser att halsduken inte behöver sitta klistrad runt halsen 24/7.

15. Vilken högtradition är din favorit, julen, midsommar, påsk etc? Och varför?
Påsken för alla fina färger, julen för stämningen/julgranen och midsommar för ordet "midsommarnatt"

16. Beskriv den perfekta outfiten?
Svarta "nice ass-jeans", en knäpp tröja, mina nya platåskor och fjädrar överallt.


17. Välj något inom modeindustrin som du skulle vilja rädda svenska folket ifrån genom att banna, som t ex gröna strumpbyxor, boyfriend jeans etc?
De vita jävla leggingsarna som varannan stackars människa har på sig för det vore för "vågat" med bara ben.

18. På tal om mode, din favoritbutik?
Urban Outfitters.

19. Favoritplagg som du har i garderoben? Får gärna illustrera med bild.
Mina snortajta svarta jeans, dem har jag helst på mig vareviga dag.

20. Favoritoutfit som du har haft på dig hittills i ditt liv?
När jag gick på premiären av Pongo och de 101 Dalmatinerna på bio var jag klädd i vita jeans med svarta prickar och matchande väst. Det tycker jag var ganska starkt jobbat av en liten Panda.

21. Favoritplagg på en man?
Bandtröja, svarta jeans som hänger sådär perfekt nonchalant över höfterna, gärna mössa över långt hår eller keps bakochfram. (beskrev väl Johan i detalj där ungefär)

22. På tal om killar, vad föredrar du, svenskar eller utländska?
Sjuk fråga ändå. Jag gillar min kille och han råkar vara svensk.

23. Beskriv en egenskap hos en man som du skulle vilja ha, t ex mörk röst, synliga ådror etc.
Det enda jag vill är att han ska kunna få mig att skratta tills jag kräks. Och gärna ha långt hår förstås.

24. Vad är det mest romantiska en kille gjort för dig?
När vi inte sett varandra på en vecka och han rusar in i lägenheten och lyfter upp mig i sina armar så vi kan kramas i en evighet.

25. Vad är det mest romantiska du gjort för en kille?
Det mest romantiska är väl ändå vardagsgrejerna. Små lappar med dålig handstil som berättar att jag är glad att han finns.

26. Vad är den perfekta presenten? Ifall du skulle fylla år imorgon.
En westie eller en jorden runt-resa. Små krav liksom.


27. Vad är den hemskaste presenten du fått?
En mini-hamster jag var rädd för. Sorgligt.

28. Cola eller fanta?
Cola, och ingen jävla lightversion.

29. Choklad eller sur/salt godis?
Choklad och sinnessjukt surt godis.

30. Sallad eller McDonalds?
Sallad. Förutom om klockan är kvart i tre och jag är i Stockholm med Kajsa, då är det alltid McDonalds.

31. Myskväll eller utekväll?
Utekväll med myskväll som "efterfest" Ha!

32. Sex utan kärlek eller kärlek utan sex?
Kärlek kärlek kärlek.

33. Pengar eller kärlek?
Kärlek kärlek kärlek.

34. Tåg/buss eller bil?
Bil! Tåg/buss gör mig maximalt uttråkad.

35. Bloggen, instagram eller twitter?
Instagram.

36. Tv eller dator?
Tvn på med datorn i knät.

37. The Notebook eller Fast and the furious filmerna?
Har aldrig sett The Notebook, hatar Fast and the Furious.

38. Roligaste fyllehistoria?
När jag vaknar upp i samma säng som min kusin och vi bara fortsätter konversationen från natten innan och hittar på en fiktiv familj av norrländska bröder + en sång om en snusbulle.


39. Pinsammaste fyllehistoria?
När jag som 16åring snubblar precis utanför en inglasad altan full med mycket äldre och koolare kids, hamnar bakom en grill och tuppar av för det gjorde så ont. 

40. Om du läser bästa vän, vem tänker du då på?
Jag tänker fortfarande på Oliver, den finaste katten som jag förlorade. Konstigt nog.


41. Något som du är riktigt rädd för? Spindlar, framtiden, att misslyckas etc.
Ormar, och att bli lämnad ensam kvar.

42. En vacker mening som har fastnat hos dig?
En hemlighet betyder lika mycket som den vi helst vill berätta den för.

43. Dra ett skämt?
Nä.

44. Ditt finaste minne från dina gymnasietider?
Alla lektioner med Mia, och alla filmer vi spelade in.

45. Det roligaste som hände dig under gymnasiet? T ex, faceplanta (ramla framför alla på ansiktet)
Studenten såklart, efter det behövde jag ju aldrig åka bussen dit mer liksom.

46. Någon som du önskar att du kunde ha gjort under gymnasiet? (t ex vara mer social, vara mindre social)
Vågat prata och skrika högst av alla.

47. Något som du vill uppleva i livet som du inte hunnit göra än?
Gifta mig, bo utomlands, lära mig åka bräda, köpa det där perfekta kråkslottet, vara min egen chef och tusen olika resor.

48. Nämn tre saker på din att-göra-lista?
Lära mig möbeltapetsering, läsa alla de där böckerna jag har köpt, gå och klippa mig.

49. Beskriv din favoritscen från en film/serie alt. länka med youtube.
Det här.

50. Berätta tre saker om dig själv som ingen vet? (sjunger i duschen, äter baklänges middag etc)
1. Sjunger som en kung när jag är ensam i bilen, alltså verkligen tar i från tårna. 2. Ser bara folk från bröstet och ner när jag är för full. 3. Dansar framför spegeln hemma med maxad volym, ofta i samband med att jag provar alla mina kläder. Brudigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0